Известие

Collapse
No announcement yet.

Показания на термометъра - прегряване или не?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Не мисля че има място за притеснения.Термостата трябва да отваря на около 88гр,първа скорост на вентилантора се включва на около 96,а втора малко над 100.При наличие на лоша връзка по силовите кабели и и повече консуматори , стрелката на водата започва да лъже.
    Имал съм случай като я подгоня много на Витиня и стига почти до 100гр
    Last edited by viktorsterev; d.m.y г., 19:39.
    Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

    Comment


    • #17
      Направихме тест с колегата, ecotronic. Човекът е много точен и съм му много благодарен за съдействието. Всичко по системата е ок, уреда наистина дава минимални отклонения от 1-2 градуса (при студени температури от порядъка на 50-75 градуса отклоненията са по-големи, но там не е толкова важно). Термостата отваря, когато трябва и перките включват когато трябва. Когато съм гледал, че не работят перките, колата не е била достигнала температурата за това. А при пускането на климатика не са се включили, защото нямам фреон. А колата като цяло ми е позагрявала дори и сега зимно време, защото видяхме, че там където се вкарва маркучето на разширителния съд за връщане на антифриза се е счупила пластмасата. Оттам ми е хвърляло по малко антифриз и съответно като има такъв пробив в системата сигурно е влязло и въздух. Сега ще видя за разширителен съд, макар че нови няма много като гледам. Ако не втора употреба, обезвъздушаване и трябва всичко да е наред.
      '06 Alfa Crosswagon Q4

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ducaticorse Покажи съобщение
        .....там където се вкарва маркучето на разширителния съд за връщане на антифриза се е счупила пластмасата. Оттам ми е хвърляло по малко антифриз и съответно като има такъв пробив в системата сигурно е влязло и въздух......
        Искам да уточня, че заради този пробив, въздух не може да проникне в системата, но в резултат на него налягането в системата е ниско (близко до атмосферното), което води понижаване температурата на кипене на течността, което пък създава предпоставка за образуване на газова възглавница в зоната на турбината на помпата и влошена циркулация, като следствие от това.

        Накратко - според мен наблюдаваните вариации в температурата са се дължали на разхерметизирането на системата.

        След отстраняването на въпросния пробив (с подръчни средства), при достигане на 97 гр. вентилаторите се включват и за по-малко от 30 сек. температурата пада на около 92 и вентилаторите изключват.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:11.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Продават се и нови казанчета.
          Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

          Comment


          • #20
            Смених казанчето и да дам репорт какво се случва. Днес се качих до рилските езера да закрия зимния сезон. При баирите, при тегав трафик на моменти, в условия при които иначе колата стигаше около 100-105, може и повече, не знам сега максимум стигна 90 и то за малко, после веднагасмъкна на 85. Цифрите, които споменавам са приблизителни, по данните на уреда, но както казах го тествахме и отклонението на уреда е минимално - 1-2 градуса, от това по компютър. Та много съм доволен, това е бил целия проблем. Още веднъж благодаря на Любо.
            '06 Alfa Crosswagon Q4

            Comment


            • #21
              Вчера и на мен ми се случи да видя стрелката след 90 градуса. Хванах една задръстване и минавах 1-2 местра през 30сек. Видях как стелката стига средата(обикновено е на предишната чертичка) и веднага извадих лап топ-а и кабела да видя какво става.
              Колата беше на 96-97 градуса и работеше FAN1, след това вдигна до 102.5 и се включи FAN2(и по ФЕС и се чуваше). Температурата бързо падна до 98 и FAN2 спря, FAN1 остана "active".

              Да се тревожа ли, или всичко си е нормално?
              Не зъм забелязал да имам проблем с казанчето, но ще го погледна.
              Термостата ми е Рено 5, на 86'С.
              '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
              EGR off, cat off, remap, BMC inbox

              Comment


              • #22
                При вчерашната температура от около 20-25 градуса, ако всичко е наред на колата, жтд не може да стигне до 2-ра степен на охлаждане.
                Тези "аномалии" започват при разни интервенции (термостат от Рено-5 (нямам желание да го обсъждам), мръсни радиатори и т.н.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #23
                  Наистина имам мизерии по казанчето за антифриза, самия антифриз е сменен преди зимата. Не съм правил промивки, може би сега е момента. Докато следях температурата забелязах, че при първите 30метра движение с повече от 5км/ч, температурата падна с 3-4С'
                  '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                  EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                  Comment


                  • #24
                    Не става въпрос за промивки. Измий си предните радиатори (външно).


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      От близо 2 години съм с термостат от Рено 5 и нямам никакви проблеми с температурата на водата, както и с първа и втора степен на вентилатора. Вече започвам да се притеснявам, защото очевидно нещо не е наред. Не може с термостат от Рено 5 да работи коректно и да не прегрява.
                      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                        От близо 2 години съм с термостат от Рено 5 и нямам никакви проблеми с температурата на водата, както и с първа и втора степен на вентилатора. Вече започвам да се притеснявам, защото очевидно нещо не е наред. Не може с термостат от Рено 5 да работи коректно и да не прегрява.
                        Аз пък с мотор с добавена турбина.... Дори и да му давам зор пак не подминава 90-те градуса с термостата от реното... Нещо и при мен не е наред...
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Аз пък с мотор с добавена турбина.... Дори и да му давам зор пак не подминава 90-те градуса с термостата от реното... Нещо и при мен не е наред...
                          Обаче на колко градуса?
                          Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                          Comment

                          Working...
                          X